• جلوگیری از ارتکاب جرایم
    کاربرد صنعتی
    از دوربین های مداربسته در کارخانجات و در محل ها یا زمانی از کار که حضور فیزیکی انسان سخت و خطرناک و در برخی مواقع غیر ممکن است هم استفاده می شود. و همچنین در مراکز صنعتی استفاده کردن از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج بیشتری دارد مانند کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.
    کنترل ترافیک

    کاربرد دوربین مدار بسته در جلوگیری کردن از ارتکاب جرایم خیلی گسترده است همچنین در جلوگیری کردن از جرایم جنایی تا جرایم رانندگی. در این خصوص استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی بسیار رواج پیدا کرده بعنوان مثال دوربین های دستگاه خود پرداز که برای شناسایی کردن جرم مثل وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

  • درحال حاضر بیشتر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل کردن ترافیک وسایل نقلیه در سطح وسیع استفاده می کنند از جمله کنترل مقدار ترافیک در خیابانها و فرستادن اطلاعات از طریق gps به رنندگانی که قصد گذر از مسیر آن خیابان را دارند، نظارت داشتن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی کمترین کاربردهای دوربین مدار بسته در کنترل وسایل نقلیه است، شناسایی کردن به صورت اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاوردهای دوربین های مداربسته است.