نمونه پرونده درخواست طلاق به دلیل ازدواج مجدد زوج

موضوع: اگر زوج بعد از ازدواج مجدد برای حفظ زندگی خود از زوجه دوم جدا شود، موجبی برای صدور گواهی عدم امکان سازش بر اساس شروط ضمن عقد نمی‌باشد.

رأی شماره 9109970909900346 مورخ 22/7/1391 صادره از شعبه 26 دیوان عالی کشور

خلاصه جریان پرونده

برابر محتویات پرونده، خواهان خانم س.ک با وکالت خانم ف.ز طی دادخواست تقدیمی به ریاست محترم دادگاه به طرفیت خوانده دعوی همسرش آقای ی.الف به خواسته صدور حکم طلاق و جدایی به لحاظ عدم پرداخت نفقه و خرجی از سوی خوانده به خواهان و سوء معاشرت خوانده و اقدام وی به ازدواج مجدد بدون اجازه خواهان، درخواست رسیدگی نموده است.

موضوع دادخواست پس از تشریفات ثبت و ارجاع (واگذاری) در شعبه محترم چهارم دادگاه حقوقی شهرستان بروجرد مورد بررسی قرار گرفته است.

جلسه دادگاه در تاریخ ۱/۷/۸۹ تشکیل گردیده. وکیل خواهان (زوجه) اظهار داشته، خواسته به شرح دادخواست تقدیمی است و به نقل از خواهان گفته شوهرش دو ماه است، خرجی نداده و ازدواج مجدد نموده است و خوانده دعوی اظهار نموده من ازدواج مجدد نمودم و با خانم ل ازدواج کردم و دو ماه است که خواهان رفته خانه مادرش، خواهان اظهار نموده که پنجاه سکه از مهریه‌اش را می‌بخشد و سیصد عدد آن را به همراه نفقه و اجرت‌المثل (دستمزد ایام زناشویی) و جهیزیه مطالبه دارد و همچنین نفقه و خرجی فرزند مشترک را می‌خواهد و زوج (مرد) گفته با طلاق مخالف است و قرض‌دار می‌باشد و نمی‌تواند مطالبات زوجه (زن) را پرداخت نماید.

دادگاه در مورد میزان نفقه و خرجی زوجه و فرزند مشترک و نیز اجرت‌المثل ایام زناشویی قرار ارجاع (واگذاری) امر به کارشناسی صادر نموده است. کارشناس در گزارش خود پس از بررسی میزان اجرت‌المثل ده سال زندگی مشترک را مبلغ چهار میلیون ریال و نفقه زوجه را از تاریخ ۱۸/۵/۸۹ ماهیانه هشتاد هزار تومان و نفقه فرزند مشترک را از زمان تقدیم دادخواست ماهیانه سی هزار تومان تعیین نموده است.

عمو و شوهرخواهر خواهان در تحقیقات انجام شده از آنها به نقل از دیگران موضوع ازدواج مجدد زوج و سوء معاشرت وی را مطرح نموده‌اند.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث