در ادامه مقاله قبل در مورد نمونه پرونده درخواست طلاق به دلیل ازدواج مجدد زوج به بیان ادامه خلاصه جریان پرونده می‌پردازیم:

نمونه پرونده درخواست طلاق به دلیل ازدواج مجدد زوج

خلاصه جریان پرونده

به لحاظ ترس از شقاق (ناسازگاری)، قرار ارجاع (واگذاری) امر به داوری از سوی دادگاه صادر گردیده است. وکیل منتخب زوج (مرد) با تقدیم لایحه و بیان اینکه چون درخواست طلاق و جدایی از سوی زوجه (زن) می‌باشد، بنابراین اجرت‌المثل (دستمزد ایام زناشویی) به وی تعلق نمی‌گیرد و فقط مستحق مهریه و نفقه (خرجی) است، بنابراین درخواست بررسی و تصمیم‌گیری مقتضی و مناسب نموده است.

داوران زوجین (زن و شوهر) پس از معرفی خود هر کدام در گزارش جداگانه که حاکی از مؤثر واقع نشدن تلاش آنان در اصلاح ذات‌البین (آشتی دادن) دارد، اظهارنظر نموده‌اند و در آزمایش انجام شده از زوجه، پزشکی قانونی تست مربوط به بارداری وی را منفی گواهی نموده است.

وکیل زوج مجدداً با تقدیم لایحه موضوع ازدواج مجدد زوج را به خاطر نشوز (ناسازگاری) و برنگشتن زوجه به خانه وی و عدم تمکین (اطاعت) او از زوج بیان نموده و گفته اکنون زوجه هشت ماه است که خانه را ترک نموده که همین امر سبب عدم پرداخت نفقه و خرجی شده، ولی زوج با درآمد محدود هر روزه خرجی او را داده است و همسر دوم زوج به صورت عقد موقت (صیغه) بوده و زوج برای جلب رضایت خواهان با دادن چک سفید امضا و بخشش بقیه مدت صیغه همسر دوم اقدام نموده است و در بخشی از لایحه اظهار داشته با توجه به اینکه درخواست طلاق و جدایی از سوی زوجه (زن) است. بنابراین مشمول تبصره شش ماده واحده در رابطه با اجرت‌المثل نمی‌باشد.

در رابطه با عدم پرداخت نفقه باید دادخواست مطالبه نفقه و حکم به محکومیت و الزام زوج (مرد) به پرداخت در رابطه با طلاق صادر گردد و در پایان درخواست رد دعوای خواهان را نموده است.

در جلسه مورخ ۳/۱۲/۸۹ وکیل خواهان اظهار داشته، با توجه به اقرار زوج به ازدواج مجدد شرط محقق گردیده و نرفتن زوجه به خانه زوج به خاطر این است که زوج منزل را قفل نموده و عدم تمکین (اطاعت) زوجه به خاطر وجود همسر دوم و باردار بودن وی بود و گفته حاضر به تمکین است، اگر او را رد کند، قرار استماع (شنیدن) اظهارات شاهدان زوجه صادر شده است و در تحقیقات انجام شده از آنان، شاهدان به اینکه چندین مرتبه افرادی به دنبال زوجه رفتند که او برگردد به خانه، و گفته طلاق بد است، اما او نیامد و زوج نفقه را پرداخت می‌کرده، شهادت دادند.

ادامه مطلب ....

وکیل کلاهبرداری

وکیل رابطه نامشروع 

وکیل آنلاین تلگرام 

وکیل آنلاین واتس اپ

وکیل مواد مخدر

مالیات بر ارث